LZI - Schloss Dagstuhl - Talks + Materials of Seminar 14502
 Functions: 

Seminar 14502
Informatik@Schule - Agenda für informatische Bildung in der Schule

Rainer Gemulla (MPI für Informatik - Saarbrücken, DE), Wim Martens (Universität Bayreuth, DE), Carsten Schulte (FU Berlin, DE), Johannes Schöning (Hasselt University - Diepenbeek, BE)

Caveat: Due to caching problems of dynamic webpages, sometimes newly
uploaded files are not shown. Please reload the page accordingly.

 

Seminar Wide Materials
 
 


Thomas Bartoschek , Universität Münster
 

Thomas Bendig , Fraunhofer-Verbund IUK-Technologie
 

Nadine Bergner , RWTH Aachen
 

Peter Brichzin , LMU München
 

Torsten Brinda , Universität Duisburg-Essen
 

Ira Diethelm , Universität Oldenburg
 

Leonore Dietrich , Universität Heidelberg
 

Steffen Friedrich , TU Dresden
 

Jens Gallenbacher , TU Darmstadt
 

Rainer Gemulla , Universität Mannheim
 

Werner Hartmann , infoSense
 

Martin Hennecke , Universität Würzburg
 

Juraj Hromkovic , ETH Zürich
 

Jana Huck , FU Berlin
 Zu Zukünften der Informatikbildung in Deutschland
Slides: pdf

 

Thomas Jurke , Kultusministerium Baden-Württemberg
 

Agnes Koschmider , KIT - Karlsruher Institut für Technologie
 

Michael Lang , SAP SE - Walldorf
 

Johannes Magenheim , Universität Paderborn
 

Wim Martens , Universität Bayreuth
 

Andreas Muehling , TU München
 

Andreas Oberweis , KIT - Karlsruher Institut für Technologie
 

Torsten Otto , SH-HILL
 

Alexander Paar , TWT GmbH - Stuttgart
 

Wolfgang Pohl , BWINF - Bonn
 

Hermann Puhlmann , Leibniz-Gymnasium Altdorf
 

Simone Rehm , Trumpf GmbH + Co. KG
 

Gerhard Roehner , MNU
 

Johannes Schoening , Hasselt University - Diepenbeek
 

Ingo Scholtes , ETH Zürich
 

Dominik Schultes , THM - Friedberg
 

Carsten Schulte , FU Berlin
 

Jan Vahrenhold , Universität Münster
 

Mirko Westermeier , Universität Münster
 

Martin Zimnol , Pädagogisches Landesinstitut Rheinland-Pfalz
 



License

Creative Commons License
This webpage and the material that is made available on this webpage is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.

The CC by-nc-nd license allows you to copy, distribute and transmit the work under the following conditions: